понеділок, 23 лютого 2015 р.

З Днем рідної мови

Міжнародний день рідної мови

Щороку 21 лютого ми відзначаємо День рідної мови.
У світі налічується близько трьох тисяч мов. І серед них – немов квітуча калина в чарівному саду – українська мова. Про її багатство, красу і мелодійність, про її   велич сказано  немало.
На знак підтримки нашої рідної мови в Овруцькій центральній районній бібліотеці ім. А.С.Малишка організовані книжкові виставки:

в читальній залі  – поетична панорама «Шануймо мову серцем і устами»:

та на абонементі – мовний зорепад «Мова – наш всенародний скарб»:

Тож пишаймося тим, що ми українці. Пишаймося, що ми розмовляємо мовою, яка на протязі тисячоліть не давала погаснути зеленому вогнищу роду нашого українського  і тримала народ на небесному олімпі волелюбності, слави і гордого духу.
О рідне слово, хто без тебе я?
Німий жебрак, старцюючий бродяга,
Мертвяк, оброслий плиттям саркофага,
Прах, купа жалюгідного рам'я.
                                   (Д. Павличко)
Спитай себе, дитино, хто ти є,
І в серці обізветься рідна мова;
І в голосі яснім ім'я твоє
Просяє, наче зірка світанкова.
                                   (Д. Павличко)
Бо тільки Слово – пам'яті спасенність.
Живий народ, що мав своє письмо!
                                         (Л.Костенко)
Мово моя! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі. Твої джерела б'ють десь від магми, тому й вогненна така. То ж зцілювала ти втомлених духом, давала силу, здоров'я, довгий вік і навіть безсмертя тим, що пили Тебе, цілющу джерелицю.
                                                                                                     (К. Мотрич)

Я глухоти не зможу перенести,
Бо не вкладе ніхто в печальні жести
Шум Черемоша, співи солов'я;
Дивитися на радощі обнови,
Та материнської не чути мови, -
Ото була б загибель - смерть моя.
                                           (Д. Павличко)
Промінням ясним, хвилями буйними,
прудкими іскрами, летючими зірками,
палкими блискавицями, мечами
хотіла б я вас виховать, слова!
                                          (Л.Українка)
Мово! Пресвята Богородице мого народу! З чорнозему, рясту, любистку, м'яти, євшан-зілля, з роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народжена!
                                                                                                     (К.Мотрич)
Мово моя українська -
Батьківська, материнська,
Я тебе знаю не вивчену —
Просту, домашню, звичну,
Не з-за морів прикликану,
Не з словників насмикану.
Ти у мене із кореня —
Полем мені наговорена,
                                             (В. Бичко)
Ти зрікся мови рідної. Тобі
Твоя земля родити перестане,
Зелена гілка в лузі на вербі
Від доторку твого зів'яне!
                                            (Д.Павличко)
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
                                           (В. Сосюра)
То – наше слово, то – щоденне чудо,
То – сонця зір крізь каменя більмо,
То – дух народу – о всесильний Буддо!
Все в нас бери – лиш мови не дамо!..
                                         (Д. Павличко)
Рідна мова! Рідна мова!
Що в єдине нас злила, —
Перші матері слова,
Перша пісня колискова.
                                         (О.Олесь)
Моя ти - пісня, сила і відвага,
Моє вселюдське й мамине ім'я.
Тобою палахтить душа моя,
Втишається тобою серця спрага.
                                           (П. Тичина)
Вона, як ніжна пісня колискова,
Заходить в серце й душу з ранніх літ,
Ця мова, наче пташка світанкова,
Що гордо лине в свій стрімкий політ.
                                              (О. Лупій)
З родинного гнізда, немов пташа,
Ти полетиш, де світу далечизна,
Та в рідній мові буде вся душа
І вся твоя дорога, вся Вітчизна.
                                               (Д.Павличко)
Ну що б, здавалося, слова...
Слова та голос — більш нічого.
А серце б'ється — ожива,
Як їх почує!.. Знать, од бога
І голос той, і ті слова
Ідуть меж люди! .....
                                                (Т.Шевченко)
Бо то не просто мова, звуки, не словникові холодини —
в них чути труд, і піт, і муки,
чуття єдиної родини.
                                                (П. Тичина)
Українська мова, мов кринична вода, яку черпаєш,
а їй немає ні краю, ні кінця!
                                                        Українське народне прислів’я 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ви хотите оставить комментарии но незнаете как? Очень просто!
- нажмите на стрелку рядом с окошком Подпись комментария".
- Выберите Имя/URL. (никто не любит анонимов).
- Наберите свое имя, строчку URL можете оставить пустой.
- Нажмите Продолжить
- В окошке комментария напишите то что вы хотели и нажмите "Отправить комментарии"! Спасибо!